Hukuk Bürolarında Düşük Performansın Nedenleri

Hukuk Bürolarında Düşük Performansın Nedenleri

Gelişim projeleri gerçekleştirdiğim hukuk bürolarında karşılaştığım sıkıntılardan biri de kurumda yaşanan verimsizlik ve düşük performans ile nasıl mücadele edileceğinin bilinememesidir. Çalışanların düşük performans göstermeleri bir kurumun rekabet gücünü azaltan en önemli etkendir ve çoğu zaman çalışan kaynaklı bir sorun olarak görülür.

İnsan kaynakları üzerine yapılan araştırmalar ise bize aksini söylemektedir. Profesyonellerde düşük performansa yol açan ana nedenler aşağıdaki gibidir. Çalışanlarınızın performansını yükseltmek istiyorsanız aşağıdaki maddeleri dikkate almanızı öneririm.

  1. Çalışanlarda bilgi ve beceri eksikliği: Bilgi ve beceri eksikliği nedeniyle işinin gereklerini yerine getiremeyen çalışanların hiçbir şekilde başarılı olma şansı yoktur. Ofis içi ve dışı eğitimlerle onların bilgi ve becerileri hızla geliştirilmelidir.
  2. Donanım yetersizliği: Bir çalışan işini yapabilmek için yeterli araç gereç ve donanıma sahip değilse başarılı olamaz. Yetersiz ışıklandırma, yavaş çalışan bilgisayarlar, aşırı sesli, kalabalık, dar ve kötü havalandırmalı ofis ortamlarında performans baş aşağı gider.
  3. Düşük ücretlendirme: Piyasa ortalamalarının altında ücretlendirme çalışanların finansal olarak kendilerini iyi hissetmelerini imkansız hale getirir. Düşük ücretlendirme iş ortamında üretkenliği azaltır, mazeret izinlerini arttırır. Çalışanların kuruma olan aidiyet duygusunu ve sadakatini zayıflatır. Yaşadıkları finansal stresler nedeniyle çalışanların sağlıkları hızla bozulur.
  4. Teşviklerin eksik veya yetersizliği: Birçok kurumda yetenekli çalışanlar aşırı iş yükü altında ezilir. Çoğu zaman yıllık ücret artışları herkese eşit olarak yapılır. Kurumda yüksek performans ayrıca ödüllendirilmez.
  5. Takdir eksikliği: Yöneticiler çalışanın gayretini görmezden gelir. “Çalışanı şımartmayalım şimdi, bozulmasın” denilerek takdir etmezler. Bu davranış, çalışanı işine ve kuruma yabancılaştırır.
  6. Çalışan motivasyonunun düşük olması: İlk beş madde dış kaynaklı faktörlerdir ve çalışanın motivasyonunu zaman içerisinde erozyona uğratırlar. Bu faktörlerden bağımsız olarak motivasyonu kendiliğinden her zaman düşük olan çalışanlar da vardır. Bu gibi çalışanlar, gittikleri iş görüşmelerinde kuruma ne katacaklarını değil de kurumdan neler alacaklarını araştırırlar ve konforlarını ön planda tutarlar. Bu kişiler  kuruma bir şekilde kabul edildiklerinde, iş yerinde şikayet edecek ve performans göstermeyecek birçok nokta da bulurlar. Adayın kişilik özellikleri ve sahip olduğu insani değerler işin gereklerini yerine getirebilmek için kritik önemdedir. Doğru takım oyuncularını bulmak için uzmanların bilgisinden ve desteğinden yararlanmak, işe alım süreçlerinde yol kazaları yaşamanızı önleyecektir.

Tarkan Karabel

Önceki Hukuk büronuzda yüksek performans kültürü ve güven oluşturmanın anahtarı eğitici liderlik
Sonraki Vergi Affı & Matrah Artırımı için Başvuru Ve Ödeme Sürelerinin Uzatılması Hakkında

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar

İcra & İflas Kanununda Yapılan Değişiklikler

7327 sayılı İcra ve İflas Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun (“Değişiklik Kanunu”) 31516 sayılı ve 19 Haziran 2021 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Değişiklik Kanunu ile

İş Stratejisi Planı & Alt Başlıkları Nelerdir?

Hukuk Büronuzun iş stratejisi planını ve plan alt başlıklarını aşağıdaki sorulara cevap vererek oluşturmanızı öneririm. Doğru yönlendirme, büronuzun etkin yönetimini ve gelişimini destekleyecektir. Vizyon: Hukuk Büronuz 5-10 sene içerisinde nerede

Katkı Payı Alacağı Hakkında Yargıtay Kararları

Yargıtay’ın katkı payı alacağı hakkındaki kararını aşağıda bulabilirsiniz: “… 01.01.2002 tarihinden önce 743 Sayılı Türk Kanunu Medenisinin (TKM) yürürlükte olduğu dönemde, eşler arasında yasal mal ayrılığı rejimi geçerliydi (TKM mad.170).

Yorum Yap

Henüz yorum yok!

Bu yazıya yorum yazan ilk kişi olabilirsin! - Yorum yap!

Yorum Yap